Iščem delo
Spremljanje zaposlitvenih portalov in pošiljanje prošenj oziroma prijav na razpisana prosta delovna mesta je seveda najbolj pogost in očiten korak, ko iščemo novo zaposlitev, ni pa edina.
Kot smo na portalu preveri podjetje že pisali, obstajajo dela na odprtem in skritem trgu dela in na slednjem, so največ vredne interne informacije, ki jih tako vi kot podjetje, pri katerem iščete delo, dobi z mreženjem in raziskavo!
Če razpisa za svojo sanjsko službo ali v sanjskem podjetju ne najdete oziroma se je redno osveževanje zaposlitvenih portalov izkazalo kot popolna izguba časa, je vsekakor čas, da se stvari lotite drugače.
Odločite se za bolj proaktiven pristop, s katerim poveste: “iščem delo”.
Mreženje, ko iščete delo, ki ni razpisano, je pomembno
Ko definirate, kakšno službo si želite in v katerem podjetju si želite zaposliti, pri čemer vam najbolj objektivne ocene delodajalcev s strani njihovih zaposlenih ponudi portal preveri-podjetje.si, je čas za mreženje.
Prave informacije so lahko ključ do vašega poklicnega uspeha in kadrovska služba ni vedno najboljši in edini naslov. Običajno so kadrovniki zasuti z e-mail sporočili in vaša “prijava na slepo” se zlahka izgubi med njimi, četudi bi morda bili najbolj dragocena pridobitev podjetja.
V svojem poklicnem življenju ste zagotovo srečali številne strokovnjake na svojem področju oziroma ljudi, ki se gibljejo v krogih, ki vas poklicno zanimajo. Morda vas ne morejo zaposliti, lahko pa vam dajo dragocene informacije o tistih, ki vas lahko ali vas pri njih celo predlagajo, ko se bo delovno mesto odprlo.
Imeti informacije od nekoga, ki je bil ali je še na delovnem mestu, ki si ga želite, so lahko zelo koristne - tako, da ocenite, ali je to res vaš sanjski poklic, kot zato, ker vam lahko takšna oseba pove, kako je prišla na ta položaj in kdo je odgovoren za zaposlovanje na njem.
Raziskovanje je prvi korak do uspešnega mreženja kot oblike iskanja dela
Lotite se ga lahko na več načinov, med drugim preglejte spletne strani podjetij in njihova socialna omrežja.
Osredotočite se na LinkedIn, ki je namenjen vzpostavljanju poslovnih povezav in kjer imate na najbolj enostaven način priložnost ugotoviti, na koga poslati povpraševanje za delo, ki ga iščete.
Če je podjetje bolj aktivno na primer na Facebooku ali kje drugje, pa se poskusite s podjetjem, zaposlenimi povezati tam in si zagotovite priložnost lažjega poizvedovanja o zaposlitvenih priložnostih.
Ključne zaposlene lahko definirate tudi v objavljenih člankih, ti so dragoceni vir informacij. V njih lahko najdete dosežke organizacije, ki jih nato vključite v spremno pismo, ko pošiljate povpraševanje za delo, ali pa vam omogočajo definirati s kakšnimi “težavami” se ukvarja podjetje. Ko jih veste, lahko zanje najdete tudi rešitve - lahko se predstavitve kot nekdo, ki bo za podjetje koristen, kot nekdo, ki ga potrebujejo, čeprav morda tega še ne vedo.
Ko ustvarite dobre odnose, se priložnosti za zaposlitev “na slepo“ prej pojavijo. Ljudje raje pomagamo znancem ali skupnim prijateljem oziroma smo več časa pripravljeni nameniti deljenju informacij o novih kariernih priložnostih. Kadrovske službe, ki vas ne poznajo in so preplavljene s sporočili na temo “iščem delo” s strani neznancev, vam vrat do uspeha najverjetneje ne bodo odprla.
Pošljite povpraševanje (potencialnemu) delodajalcu
Svojo možnost, da “iščem delo” spremenite v “imam novo službo”, si lahko povečate tudi, če stopite v stik s podjetji, ki zaposlujejo na položajih, ki vas zanimajo, oziroma za katere ste s svojimi izkušnjami, znanji, veščinami primerni, delovna mesta pa še niso razpisana.
Če se boste dobro predstavili, imate veliko možnosti, da vas podjetje povabi na razgovor prej, preden se odloči za javno objavo razpisa na delovno mesto.
V kolikor ste primeren kandidat, lahko namreč podjetje ogromno prihrani - ni potrebna priprava in objava zaposlitvenih oglasov, ni potrebno časovno zamudno pregledovanje prispelih prijav na delovno mesto, izločanje primernih oziroma neprimernih kandidatov ter priprave na razgovore.
Kaj naj vsebuje povpraševanje delodajalcu, če iščem delo, razpisa pa ni
Včasih iz svoje mreže dobimo informacijo, da se neko podjetje, ki nas zanima širi in bo zaposlovalo, včasih pa tega nikoli ne izvemo in se odločimo povpraševanje delodajalcu preprosto poslati na slepo.
Gre za korak, ki ga je potrebno narediti premišljeno, profesionalno in na temelju dobre raziskave podjetja - bodočega delodajalca morate namreč prepričati, da vas potrebuje in ne obratno.
Ko pišete povpraševanje, ne pišite na splošno. Sporočilo naj bo profesionalno, a ne generično, robotsko, mora biti prijazno in izdajati, da ste ga napisali osebno, z željo oziroma iskrenostjo.
Prav tako naj se pismo nanaša izključno na delovna mesta, ki si jih želite opravljati in ste zanje tudi kvalificirani, torej bi na njih predstavljali dodano vrednost oziroma koristili organizaciji.
Gre za neko vrsto prodajne predstavitve, le da ne prodajate izdelka, pač pa sebe.
S takšno prijavo zato ne hitite - vzemite se čas, da kratko in jedrnato izpostavite svoje izkušnje, znanja (podrobnosti pustite za življenjepis), kakšno dodano vrednost lahko prinesete delodajalčevemu podjetju, kako si želite doprinesti v tim.
Predstavite se kot strokovnjak, ki išče nove izzive, ne bodite obupani oziroma ne oddajajte sporočila, da iščete delo, ker ste obupani. Delodajalcu se predstavite tako, da bo on videl priložnost, korist v vaših znanjih in izkušnjah.
Preden pošljete spremno pismo s povpraševanjem oziroma poizvedbo, vsebino ponovno preberite, da ni prišlo do pravopisnih ali drugih napak, recimo pri imenu naslovnika. Nujno priložite tudi svoj CV, ki naj bo posodobljen z najnovejšimi informacijami. Nasvete, Kako napisati življenjepis, smo med novice na preveri-podjetje.si že dodali.
Povzetek korakov prijave na slepo, ko iščete delo
Preden se odločite napisati poizvedbo oziroma povpraševanje, raziščite vse vire informacij, ki so vam na voljo:
- Zaposlitveni portali
- Spletne strani, družbena omrežja, objave v medijih o podjetju, za katerega želite, da je vaš bodoči delodajalec
- Preveri-podjetje.si - ocene in komentarji ter predlogi zaposlenih svojim delodajalcem
- Osebe, ki ste jih spoznali z mreženjem. Naj gre za prijatelje, znance, kadrovnike, ohranjajte odnose z osebami, ki vas lahko priporočijo za delovno mesto